Tento web používá soubory cookie. Dalším procházením tohoto webu vyjadřujete souhlas s jejich používáním.

NOVINKY

arr3ELEKTROMOBIL Z ROKU 1899  Elektrické auto z roku 1899   Automobil Egger Lohner Mylord Coupé byl jedním z prvních... arr3Sleva 40% z ceníkových cen FG-forte baterieDo vyprodání letních zásob sleva až 40% z ceníkových cen na Baterie FG-forte pro cyklické (trakční -... arr3Zboží zasíláme také na SlovenskoZákazníci nakupující ze Slovenské Republiky a EU mají možnost zakoupit zboží na firmu bez DPH a mají...

ZBOŽÍ V AKCI

NAŠE CENA 2 470 Kč (96 EUR)
skladem
NAŠE CENA 3 630 Kč (142 EUR)
skladem
NAŠE CENA 7 000 Kč (273 EUR)
není skladem

KONTAKTY

Battery Charger CZ
Sokolská 422
760 01 ZLÍN
tel: +420 777 324 279
napište nám
www.bch-battery.cz
www.novebaterie.cz

NEJPRODÁVANĚJŠÍ

NAŠE CENA 2 350 Kč (92 EUR)
skladem
NAŠE CENA 1 765 Kč (69 EUR)
skladem
NAŠE CENA 54 000 Kč (2 106 EUR)
skladem

BATERIE INFORMACE » Li-lon Lithium-iontový
Li-lon Lithium-iontový akumulátor

Lithium-iontová baterie (zkráceně Li-Ion baterie) je druh nabíjitelné baterie běžně používané ve spotřebitelské elektronice. Kvůli vysoké hustotě energie vzhledem k objemu se výborně hodí pro přenosná zařízení. V současnosti je to v této oblasti asi nejvíce používaný typ. Chemický princip je velmi podobný jako v lithium-polymerových bateriích.

Výhody

  • Může být vyrobena v různých tvarech.
  • Velmi vysoká hustota energie – 200 Wh/kg, 530 Wh/l – třikrát vyšší hodnota než starší typy jako Ni-MH.
  • Tím pádem můžeme mít baterii s relativně vysokou kapacitou a malým objemem a hmotností.
  • Téměř žádné samovybíjení (do 5 %).
  • Nemá paměťový efekt.
  • Není ji třeba formátovat – několikrát nabíjet a vybíjet před prvním použitím.
  • Vysoké nominální napětí: 3,7 V
  • Životnost 500–1200 nabíjecích cyklů.

Nevýhody

  • Baterie stárne, tedy ztrácí maximální kapacitu nehledě na to, jestli je nebo není používána (již od výroby). Rychlost tohoto stárnutí se zvyšuje s vyšší teplotou, vyšším stavem nabití, a vyšším vybíjecím proudem/zatížením.
  • Nebezpečí výbuchu nebo vznícení při nesprávném používání (zkratování, nabíjení na vyšší kapacitu než je baterie schopna pojmout).
  • Vadí jí úplné vybití. Když se dostane pod napětí 2,8 V, je velmi těžké ji znovu „oživit“.
  • Proto baterie, která je dlouhou dobu ponechána vybitá, může „zemřít“ (sama se vybít pod přípustnou hodnotu).

Jak prodloužit životnost

  • Nenechávejte zbytečně dlouho plně nabité nebo úplné vybité baterie stát.
  • Také je neudržujte stále při 100% nabití. Při 40% nabití je životnost zhruba 3x delší[.
  • Nevybíjejte do úplného vybití. (tzn. když zařízení hlásí vybitou baterii, nesnažte se ji zbytečně dále vybíjet) Je mnohem lepší ji dvakrát vybít na 50 % než jednou na 0 %.
  • Optimálně skladujte záložní baterii v chladu (ne v mrazu, oproti 25 °C prodloužíte životnost přibližně 2x).
  • Preferujte málo hřející zařízení (jako notebook a mobil) a nenechávejte je v horkém autě.